Ketiga, Himpunan Penulisan.

Tipu muslihat Arab tekankan tajwid, harakat, khatam, hafazan etc padahal Al-Quran hanyalah kitab yang memberi peringatan. Ringkasan mudah, ianya sebuah buku cerita.
Ayat-ayat di dalam Al-Quran berterabur. Tetapi, setiap surah, ayat dan perkataan adalah betul di setiap tempat susunannya dengan rapi. Supaya manusia yang berakal dapat mencari jawapan di dalamnya. Muhammad beserta Jibril, sahabat, dan khalifah amatlah cerdik dimasa pembikinan Al-Quran.
Adakah orang Melayu "Tanah Melayu" ikut sahaja tradisi Arab hingga hilang identiti sendiri? Islamization tunduk dengan apa MANUSIA suruh buat kita buat. Buka mata, telinga dan minda yang Allah berikan bagi sesiapa sahaja yang sudah mampu menggunakannya. Sepatutnya tunduk patuh dengan apa TUHAN suruh.
Jika lihat filem2 lama seperti P Ramlee contohnya, jika diperhatikan tradisi Arab tiada. Pelakon wanita tidak mengenakan tudung untuk "menutup aurat". Sebab itulah seniman ini membuat filem agar masyarakat Melayu khasnya mengambil iktibar. Tetapi, mata kita telah dikaburkan. Filem2 lama hanyalah untuk hiburan, jenaka klasik. Apa yang Tuhan suruh buat terbalik apa yang kita buat hari ini. Sebab itu Allah bagi akal untuk berfikir. Arab menipu kita dengan menggunakan hati untuk bertindak. Padahal, hati hanyalah segumpal darah. Otak (Qalbu, bahagian paling atas) adalah sistem utama bagi seseorang itu bertindak. Bahasa dan tafsiran diputar belitkan. Siapa yang nampak, nampak.
Muhammad sudah menangkan umat Islam bagi seluruh dunia ketika itu. (Islam = sejahtera). Bumi sudah sejahtera ketika Muhammad (Rasul Allah) menegakkan sistem Tuhan, lalu Piagam Madinah dijana. Sudah jadi tradisi setiap yang menang akan ada kekalahan menyusul. Zaman Khalifah sudah lama tumbang. Kaum Arab yang dulunya bersatu kini berpecah belah. Sudah masanya "Zaman Kegelapan memerintah" sehingga kini. Mereke membuat pelbagai tipu daya untuk melemahkan manusia sedunia. Kerana, inilah "syurga" bagi mereka. Kemewahan, pangkat dan wanita yang mereka sanjung. Zaman gelap sudah hampir berakhir.
Bagi sesiapa yang memerhati pergerakkan alam. Kini mereka mula menampakkan siapa mereka yang sebenar. Semua rahsia, konspirasi, dan ilmu-ilmu yang disorokkan kini "dikeluarkan" sedikit demi sedikit. Ini adalah penerangan secara ringkas. Sila kaji sendiri dari pelbagai sumber.
Muhammad seorang sahaja berbangsa Arab... Yang lain tidak. Al-Quran diturunkan dalam bahasa Arab untuk menyelamatkan kaum Arab.
Isa (Jesus), Musa (Moses), Sulaiman (King Solomon), Daud (David), Ibrahim (Abraham), Yaakub (Jacob), Ilyas (Elisha), Ayub (Job), Ishak (Isaac), Ismail (Ishmael), Nuh (Noah), Yusuf (Joseph). 
Duit mengaburi minda manusia. Tiada duit, tiada kebahagiaan. Makanan dan minuman diolah untuk melemahkan manusia. Ubat-ubatan farmasiutikal dijadikan teman bila jatuh sakit. Bila sumber makanan digondol habis, apakah duit dapat menyelamatkan kita? Adakah selebriti akan menolong kita kelak?
Mereka berbangga dengan apa yang mereka pegang,
Gunakanlah Al-Quran. Dijamin lengkap, percuma, telah dibukukan dan mudah didapati. Janganlah jadikannya sebagai perhiasan, jadikanlah ianya sebagai alat. Juga, fahamkan dalam bahasa yang telah dimudahkan.
Doktrin.
Penyakit keturunan paling ngeri juga berselindung di sebalik bayang yang sukar dirawat. Hanya kesedaran diri dan panduan boleh mengubatinya.
"Love with your heart, use your head for everything else"
Captain Disillusion
Sedangkan Firaun dulu pun baik asalnya, apabila Musa menyampaikan kebenaran (dianggap sihir) ditindas.
Barat sudah mula menyiapkan diri kerana masa mereka sudah/hampir tamat.
Kita sedang leka dengan hiburan, harta, wanita dan takhta.
Arab baru mula nak berseronok.
Musuh di dalam selimut.
Dikawal oleh kerajaan untuk memerhati masyarakat.
Memastikan orang kekal 'buta'.
Akan tiba masanya kelak diberitahu siapakah gerangannya.
Ayat pertama yang diturunkan iaitu Al-Alaq; Segumpal Darah; 96 (Mekah/Malam). Iqra; Bacalah.
Ayat terakhir diturunkan Al-Nasr; Pertolongan; 110 (Medina/Siang).Pertolongan setelah mencapai kemenangan.
Dari baca buku, ...(censored)... , hinggalah menang.
Apa Al-Quran cuba nak beritahu?
Bergerak dipijak dalam lumpur
ucapan murahan sukar diukur
Semai bakti dian pelita terang
Susah helah kalian akan hilang
Lagu-lagu dulu sibuk mencari jalan.
Takkala, masih ada syair lama menjadi pujaan.
Pemuda-pemudi sekarang telah dibukakan mata,
Lagu-lagu sekarang sudah jumpa jalan.
Tapi hati-hati bila bergerak,
Gunakan akal sebagai senjata,
Tipu dayanya semakin hebat.
Inilah trajedi pemikiran Melayu Malaysia.
Semua sibuk kumpul pahala untuk dibawa selepas mati. Al-Quran & kitab-kitab diturunkan untuk di kerjakan semasa kita hidup.
Pahala = kebaikan
Dosa = keburukan
Bahasa apa lagi nak pakai untuk memudahkan perkataan tersebut untuk difahami?
Do the good stuff, get the rewards.
Do bad stuff, accept the consequences.
Percakapan mencerminkan sifat & tingkah laku seseorang itu.
Berkata buruk mengenai seseorang itu mencerminkan diri sendiri.
Kami hanyalah manusia yang memerhatikan tanda-tanda kebesaran-Nya. Menggunakan akal fikiran yang diberikan. Memperbuat dan meninggalkan segala perintah serta larangan.
Malam hampir melabuhkan tirainya.
Maaf bukan cerita sebenar.
Sebarkan kebaikan, buka minda, lakukan aktiviti yang menyihatkan.
Musuh di dalam selimut.
Dikawal oleh kerajaan untuk memerhati masyarakat.
Memastikan orang kekal 'buta'.
Akan tiba masanya kelak diberitahu siapakah gerangannya.

Comments